Önskas: Kvinnliga fångar till pjäs om Landskrona citadell

Planerar en nyskriven pjäs om fångarna på ett kvinnofängelse (Landskrona citadell) kring förra sekelskiftet.
 
Vi behöver bland annat scenograf, tekniker och skådespelare.
Vi bor i Lund och Malmö.
Vi söker kvinnor som har gott om tid, energi och driv för detta projekt.

 

Skriv till mig i kommentarsfältet nedan om du är intresserad av att delta – eller vill ha mer info.

Din mailadress kommer endast vara synlig för mig och ingen annan – om du skriver den i fältet för e-postadress.

4 kommentarer

  1. Verkligen något att se fram emot.
    Tusen lycka till!
    J-e

  2. June Rydgren:
    Tack – skriver nytt inlägg när vi kommit en bit på väg.
    Vi skulle egentligen vilja ha en medlem till – men vi sätter igång nu – kanske hittar vi fler under arbetets gång.
    Det är alltså inte försent att anmäla sitt intresse här.

    Och nu är jag intresserad av att få veta hur det går med din bok, June.
    *smyger in på June Rydgrens blogg*

  3. Hej!
    Jag är en kvinna på 44 år, har tidigare inte haft några uppdrag som skådespelare. Har varit med om en tv-inspelning. Jag är historiestudent och lärare och tycker detta var intressant då jag själv skriver en uppsats i historia om kvinnofängelset vid citadellet i Landskrona.

    • Hej Veronica.
      Projektet ligger tyvärr nere just nu.
      Vet inte om vi tar upp det igen.
      Mvh


Kommentarer inaktiverade.

